Fröjas 40-årskalas

Exakt på dagen den 14 februari hölls vårt fyrtionde årsmöte. Drygt fyrtio medlemmar samlades till möte och födelsedagskalas i Societetshuset Källör i Östhammar. Efter ett glas bubbel och mingel till pianomusik inleddes årsmötet som leddes av Margareta Widén Berggren.

Vi tackade Boel Arnqvist och Lena Sehlstedt för deras insatser i styrelsen, och hälsade Anders Arnqvist och Charlotte Köhler välkomna som ledamot respektive ersättare i den nya styrelsen. Den nya styrelsen och jag tackar för förtroendet och ser fram emot ett innehållsrikt jubileumsår!

Därefter fick vår konstförening ta emot en check på femtontusen kronor från Sparbanksstiftelsen Uppland, som vill hjälpa oss att genomföra konstföreläsningar under jubileumsåret.

Kaffe och tårta smakade så bra efter genomfört möte! Två lotterier ordnades; en närvarovinst ”Gruvarbetare i ord och bild” av Roine Jansson. Följande konstverk och böcker lottades ut i det andra lotteriet: Gunnar Emanuelsson, Roine Jansson, Lisvor Mattsson, Kristina Jansson, Hans Lindström (Kånst 2) och Fredrik Strid (Alla fåglar i Sverige). Gästerna fick också lösa ett klurigt konstquiz, med frågor om lokala konstverk. Två tidigare ordföranden; Ann-Charlotte Ljungholm och Kerstin Lindblom beskrev olika perioder i föreningens historia i sina tal. En fin och minnesvärd kväll!