Konst i hemmiljö

Den 20 april var det äntligen dags att genomföra Konst i hemmiljö hos Gunilla Gunnarsson och Anna-Lena Ögren, ett arrangemang som skjutits upp på grund av pandemin.

Det blev en mycket uppskattad eftermiddag! De båda värdinnorna delade generöst med sig av personliga berättelser kring unik samtidskonst och designklassiker, hur deras konstintresse väckts och deras relationer till konstnärerna bakom verken. Vi fick ta del av roliga anekdoter som den hur ett bårtäcke som Gunilla förvarar under sin säng (!) blev hennes, men också hur konst kan hela en människa under perioder när tillvaron är kaotisk. Vi fick även exempel på hur duktiga konstnärer försvinner ur radarn när de förlorar den gallerist som hjälpt dem. Men mest tittade vi på konsten, upptäckte nya namn och blev än en gång påminda om att konst kan se ut på många olika sätt.

Anta utmaningen att bli nästa medlem som bjuder in till en ny Konst i hemmiljö – visning? Se det som ett unikt och givande tillfälle, för dig och för andra medlemmar, som Gunilla uttryckte det efter vårt besök;

– ”det är ju lyxigt att få sitta och prata om sin konst, sig själv och att folk lyssnar”!