Konstresa till Oslo 2023

Den 27–30 september reser vi till Norge på konstresa. Målet i år är Oslo med bland annat besök i det nya Nasjonalmuseet, Nordens största konstmuseum, Munch med Edvard Munchs otaliga verk samlade, Kistefos skulpturpark, Astrup Fearnley museum för samtidskonst. Vi reser med Sundbergs buss.
- Pris för del i dubbelrum 8 515: - enkelrumstillägg 2 385: -

Resan är fullbokad. kontakta May Strandberg på mayst@telia.com ang. eventuella restplatser
Klicka här för att läsa mer!

Förutom Nasjonalmuseet, Kistefos skulpturpark och Astrup Fearnley planerar vi några kortare besök på resan genom Sverige.

Daniel Werkmäster, museichef på Uppsala konstmuseum blir vår guide. Han ersätter Gunilla Gunnarsson som tyvärr är förhindrad att delta pga sjukdom. Värdar på resan förutom ledamöter i styrelsen, Fröjamedlemmarna Britt-Louise och Klas Bäckman.

Oslo har gjort stora satsningar på nya museer, ett häftigt bibliotek, en ny opera sedan några år tillbaka och flera nya centrala stadsdelar. Mycket har hänt sedan Konstföreningen Fröjas besök för tio år sedan, så följ med och upplev förvandlingen!

Oslos satsningar på kulturområdet är unikt och vi kommer säkert att få fantastiska upplevelser tillsammans med våra kunniga guider och värdar. Detaljerat program kommer att publiceras på hemsidan och sändas till samtliga anmälda och preliminärt anmälda inom kort.