Kulturhuset Storbrunn fyller fem år

Kom och fira femåringen lördag 2/9 och söndag 3/9!

05.42 på lördag morgon öppnar hus och café. Från gryning till skymning tecknar och vilar konstnärerna Kolbeinn Karlsson och Johanna Hästö fram ett nytt verk i Storbrunns konstrum.

Det blir sagor och teater, ungdomsgården är öppen. Vi får vara med om att bygga ett konstverk av vass. Vad sägs om filosoficafé deluxe? Har du varit med om ett Bokbad? Det här och mycket annat spännande händer på lördagen, som avslutas med en konsert med Åsa Jinder, folkkär artist och riksspelman i Stora salongen.
19:49 stänger kulturhuset för dagen och laddar om till söndagens filmfestival.

Söndagen är filmdag - Storbrunns filmfestival med filmvisning till reducerade priser pågår hela söndagen.
Filmfestivalens program släpps i augusti.

05.42 Huset och caféet öppnar!

10-13 Hela huset är ditt – sagor och kalas! Aktiviteter för våra yngsta besökare. Sagofen Isadora, teatern Lilla My berättar och sagodans. Skattjakt, ansiktsmålning, barnboksbytarkalas och lek i parken.

12-16 Rum för uppfinnelse – var med och bygg ett konstverk av vass.

10-15 Öppet hus på ungdomsgården!

13.00 Filosoficafé deluxe. Tema: Den firande människan Vad är firandets mening? Kan vårt förhållande till firandet säga oss något om vilka vi är? Samtalsledare Sofia Franzén.

15-18 Livemusik, poesi-tombola och berättelsen om Storbrunns historia i bibliotekets bokbad.

18.00 Konsert med Åsa Jinder i salongen. Åsa Jinder är en av våra mest folkkära och välmeriterade artister. Hon har erhållit medalj av kungen, sommarpratat och varit med och vunnit Eurovision Song Contest. Musikaliteten, scennärvaron och inte minst folkligheten har gjort det möjligt för henne att fira hela 40 år som riksspelman.

Fri entré men du behöver boka en plats via storbrunnbiljetter@osthammar.se / 0173-86300.

Söndagen är filmdag – Storbrunns filmfestival med filmvisning till reducerade priser pågår hela söndagen.
Filmfestivalens program släpps i augusti.