Konstresa 21 – 23 september 2022

Konstresa 2022 - fina upplevelser och trevlig samvaro
Den 21 september åkte vi söderut på höstens konstresa med siktet inställt på måleri, glas, möbeldesign och textil.
Tre dagar med intressanta besök, god mat och trevligt umgänge har vi trettioåtta deltagare fått tillsammans!

I år åkte vi söderut mot Småland och Öland. Norrköpings konstmuseum och Kalmar konstmuseum besöktes första resedagen. Efter övernattning i Kalmar åkte vi över till Öland för besök i  Vida konsthall och Capellagården. Vidare mot Växjö för besök i glasmuseet och domkyrkan innan nästa övernattning. Dag tre besökte vi Ljungbergmuseet  i Ljungby och Vandalorum i Värnamo.

Vår fantastiska guide och ciceron Gunilla Gunnarsson delade generöst med sig av sin kunskap och hjälpte oss att sätta de många upplevelserna i sammanhang, i tid och rum, på ett mycket personligt sätt.

Flera deltagare bidrog med egna anekdoter och reflektioner under färden. Detta skapar ett stort mervärde till en ursprunglig resplan som vi är så tacksamma över!

Reseledarna Desirée Edlund, Sundbergsbuss, tillika vår chaufför, och May Strandberg från Fröjas styrelse ska ha stort tack för fin planering och genomförande! Varmt tack också till alla deltagare, ni bidrog alla till en god och varm stämning under hela resan!