Vårsalong och galleribesök mars 2022

Konstresa till vårsalongen 1 mars 2022

Konstresa till Liljevalchs Vårsalong och Galleri Helle Knudsen

Den 1 mars 2022 kom vi så äntligen i väg på den länge efterfrågade resan till Stockholm.

Ett besök på Liljevalchs Vårsalong har varit efterfrågat av våra medlemmar och vi lyckades få tid för ett guidat besök tisdagen den 1 mars. Eftersom detta var självaste Fettisdagen överraskade Desirée på Sundbergs Buss med att servera just semlor till kaffet, vilket gjorde att vi stod oss väl till lunchen på nyrenoverade Blå Porten
På eftermiddagen besökte vi i Galleri Helle Knudsen, där Helle personligen visade aktuell utställning med konst av Björn Krestesen. Vi fick även en presentation av verksamheten Våga Se, där Fröja är medlem sedan många år tillbaka.
Intresset för resan överträffade alla förväntningar. Tack vare att många anmälde sig i god tid kunde vi lösa reservplatserna med en extra guide och vi i styrelsen kunde glädja oss åt att 36 medlemmar kom med på den uppskattade konstutflykten.