Medlemsbrev nr 10/2023

Dags för ett medlemsbrev mitt i julstöket! Vi hoppas att du haft ett gott år tillsammans med oss i konstföreningen Fröja. Det gläder oss att många sluter upp kring våra aktiviteter och på så sätt berikar innehållet! Nu ser vi fram emot ett riktigt kalasår - Fröjas 40-årsfirande 2024!
Styrelsen hoppas att det ska bli ett jubileum med extra allt. Välkommen att vara med och starta firandet vid årsmötet den 14 februari!

Årets sista medlemsbrev innehåller bland annat en rapport från konstlotteriet, information om kommande årsmöte och information om en resa redan i januari.
Styrelsen vill tacka alla medlemmar för ett givande och inspirerande 2023 och hälsa er välkomna till ett gott nytt konst- och jubileumsår 2024!

40-årskalas och start på jubileumsåret 2024

Vår förening bildades den 14 februari 1984. Årsmötet 2024 hålls därför på själva födelsedagen så att vi kan fira ordentligt! Vi hoppas på många deltagare när vi inleder 40-årsfirandet med tårtkalas, underhållning och inbjudna gäster i Societetshuset Källör här i Östhammar! Anmälan görs i samband med att kallelsen går ut i slutet av januari.

Årsmötet äger rum den 14 februari 2024 klockan 19.00 i Societetshuset Källör i Östhammar.

Kallelse med årsmöteshandlingar kommer att skickas till medlemmarna via e-post

• Uppdatera oss om du har en ny e-postadress!

Motioner

Har du synpunkter och förslag till förändringar? Då är det dags att skicka in motioner så att styrelsen kan behandla dessa innan årsmötet. Föreningens stadgar och annan information finns på vår hemsida https://froja.konstforeningar.se för den som vill friska upp minnet.

• Motioner till årsmötet ska vara ordförande tillhanda senast 31 december 2023. Skickas till ordförande mellnerdaxberg@telia.com eller Konstföreningen Fröja Östhammar, c/o Kajsa Mellner Daxberg, Hornugglan 52, 742 36 Östhammar.