Medlemsbrev nr 3. 2023

Ståhl Collections entré med konst av bl a Robert Longo

Kära konstvän!
Mitt i snöstormen är det nu dags för årets tredje medlemsbrev! Snart firar vi påsk och för många konstintresserade är konstrundorna ett efterlängtat vårtecken, med besök i gallerier och hemma hos konstnärer i bygden. Medlemsbrev nr 3 innehåller information om kommande utställningar och några referat från utflykter och resor sedan sist. Gallerigrupp och reseansvariga i styrelsen planerar för utställningar, resor och vårt kommande jubileumsår. Klicka i den här texten för att komma vidare till medlemsbrevet!

I Medlemsbrev nr 3 du kan läsa om Galleri Fröjas utställningar från påsk och framåt. Under påskhelgen ser vi Ann Gedins utställning ”Nära och Långtbortistan”. Du hittar också information om detta under fliken ”Utställningar” här på hemsidan. I slutet av april visas utställningen ”Min vän Gunnar” där Torgny Åström gjort urval till en liten minnesutställning om Gunnar Emanuelsson.

I brevet finns en tillbakablick från våra senaste resor, dels till Uppsala stadshus och Saluhallen och dels resan till Nyköping och Norrköping. Mycket trevliga och intressanta resor som lockade medlemmar från såväl Östhammarstrakten som Uppsala!

Till sist påminner vi om att medlemsavgiften ska vara betald till den 31 mars, information om det hittar du i slutet av brevet. Längst upp till höger på sidan finns bilagan med hela medlemsbrevet!

Hoppas vi ses ute på konstrundorna som börjar snart! Vi önskar er alla en Glad Påsk!