Medlemsbrev nr 3/2024

Våren är nyckfull med ömsom snö och ömsom sol – men ljuset är löftesrikt! Jubileumsårets tredje medlemsbrev innehåller uppdaterat program, viktiga datum och information om kommande resor och Konst i Rådhuset 2024. Läs om konstbesök i Stockholm den 17 april, då vi ser två utställningar: Lena Cronqvist – sex decennier av skapande Harriet Backer – en pionjär inom norsk sekelskifteskonst. I maj blir det konstsamtal i Österbybruk och den 4 maj är det dags för den första vernissagen i Östhammars Rådhus. Tack vare ett samarbete med Östhammars konstnärsförening och Östhammars kommun kommer det att bli Konst i Rådhuset 2024 med flera konstnärer. Från maj till september visas utställningar med bl a: Harri Åberg, Bia Ullenius Hellström och Eva Strömberg Carlsson, Lisvor Mattsson, Micke och Gyösh Östergren, Ingrid Orlowski och Hans Lindström. Följ oss i sociala media och här på hemsidan för aktuell information!