Medlemsbrev nr. 4/ 2023

När aprilvädret gör sig påmint var påskutställningen i Galleri Fröja ändå ett säkert vårtecken! Många besökte den och nu är gallerisäsongen här, både för oss och andra utställare!
Just nu pågår den sevärda utställningen ”Min vän Gunnar” i galleriet fram till 30 april.

Förutom information om kommande utställningar, finns här läsning om ett besök i keramiker Mari Pårups utställning i Sadelmakarlängan redan nu 5 maj, konst i hemmiljö och Osloresan i höst.
Vårsalong och den stora jubileumsutställningen Vävda rum – maj verkar bli en lovande och innehållsrik konstmånad!

I Medlemsbrev nr 4 du kan läsa om kommande utställningar i Galleri Fröja utflykt till Sadelmakarlängan, inbjudan till konst i hemmiljö, en uppdatering om Osloresan och förstås – snart dags för den Sveriges största utställning av offentlig virtuell konst – Vävda rum!
Utställningen ”Min vän Gunnar” där Torgny Åström gjort urval till en liten minnesutställning om Gunnar Emanuelsson, pågår fram till den 30/4 – missa inte den!