Medlemsbrev nr. 6/2023

En sommarhälsning till er alla kommer här, med information om vad som pågår under sommaren. Vi berättar om föreningens arrangemang och kommande aktiviteter förstås, men här finns också tips från andra aktörer i vårt närområde – allt för att du ska få en konstrik sommar!
Skriv ut sidorna 2 – 4 så har du en perfekt sommarguide till sommarens utställningar i närområdet! Klicka här för att läsa mer!

I medlemsbrev nr 6 kan du läsa om ett konstbesök i Lövstabruk den 29 juni. Du får tips om konst i Järnboden, Sadelmakarlängan, Storbrunn under sommaren.

I augusti är det dags för ny utställning i Galleri Fröja. Vi får njuta av akvareller i Björn Lundkvists utställning ”Jag ser mig omkring – akvarellmåleri ur idéer och iakttagelser”

Brevet innehåller också senaste nytt om Oslo-resan i september, en dagsutflykt till konsten i Stockholms tunnelbana och en föreläsning om norska konstnärer.

En lista över var verken i VÄVDA RUM är placerade finns också i brevet. Skriv ut den och ta med på utflykten!

Länken till hela brevet finns högst uppe till höger på sidan.

Skön sommar önskar styrelsen och redaktören!