Stipendium från CG Beck-Friis stiftelse

Den 5 december fick ordförande ta emot ett fint ekonomiskt stöd till vår förening! Carl G Beck-Friis stiftelse för naturvård och hembygdskultur samlade 2023 års stipendiater till en stämningsfull stipendieutdelning i vackra Hargs herrgård. Konstföreningen Fröja fick 12 000 kronor för tryckning av en jubileumsskrift som ska handla om föreningens första fyrtio år och tas fram under jubileumsåret 2024.

Vi var tretton stipendiater, föreningar och enskilda, som fick njuta av den uppmärksamhet som ägnades åt vars och ens verksamhet och ambitioner. Fin samvaro, kaffe med dopp, blommor och diplom inramade eftermiddagen.

Stort tack till stiftelsens styrelse som representerades av Simone Beck-Friis, Ulf Diedrichson och Peter Källman!