16 – 22 maj Elevutställning 2022

Nu har vi glädjen att kunna visa den första elevutställningen på länge!
Elever från Bild och form-inriktningen på Bruksgymnasiets estetiska program visar sina verk och studier i olika material

Tid: 16 - 22 maj
Öppettider 12 - 16
Galleri Fröja Norra Tullportsgatan 10 Östhammar

Under utbildningen får eleverna prova många olika material, tekniker och arbetssätt för att skapa en bred kunskapsbas inom bild och formgivning. Utställningen innehåller allt från miniatyrruckel i blandade material till oljestudier baserade på klassisk konst samt akvarellporträtt.

I konstföreningen vill vi gärna uppmärksamma och stötta unga konstnärer. Att skapa möjligheter för en publik utanför skolans värld, att få se och reflektera över unga människors skapande känns både spännande och angeläget.

Ungdomarna själva är ju upptagna med intensivt skolarbete nu så här i slutet av terminen. Därför sköts öppethållandet av oss medlemmar i Konstföreningen Fröja.

Vi hälsar alla varmt välkomna till Elevutställning 2022 !