”Dansa i ögonblicket” Linn Sunnelid på Galleri Fröja

I augusti välkomnar vi Linn Sunnelid till Galleri Fröja!
Efter tre år i Belgien kommer Linn tillbaka till Östhammar och planeringen av utställningen pågår nu för fullt!

Vernissage: 12 augusti 14 - 18
Period: 12- 21 augusti
Öppet: må - fre 14 - 18, lö - sö 12 - 16

på Galleri Fröja Norra Tullportsgatan 10 Östhammar

Utställningen ”Dansa i ögonblicket” öppnar den 12 augusti och pågår till den 21 augusti. Notera datumen redan nu, vi återkommer med information här på hemsidan och i medlemsbrevet, förstås!

Om konstnären: Linn har studerat konst- och bildvetenskap vid Linköpings universitet och konstlinjen på Eskilstuna Folkhögskola. Hon har deltagit i olika samlingsutställningar och vunnit jurybedömda uppdrag samt uppfört flera väggmålningar under 1990-talet. Hennes måleri har beskrivits som sökande och innerligt. Under åren i Belgien har Linn hållit målarkurser i Belgien och under våren 2022 ställt ut verk i två olika utställningar, på SHAPE Club, Mons och International Library, Mons.

” – Jag vill gå in i målningen, så min dotter. Det är den känslan jag är ute efter, att vilja stanna upp och uppleva. Jag målar i akvarell och olja, Jag tilltalas av de olika teknikerna, kanske för att de speglar livet; Ena dagen går från ljus till mörker, andra dagar tvärtom.

Jag har under lång tid arbetat inom offentlig verksamhet som chef med ansvar för bl. a HR, kansli, ekonomi och verksamhetsutveckling, varav 2015 – 2019 i Östhammars kommun. Under många år tappade jag bort mitt kreativa skapande och något fattades mig. Under tre år har jag bott i Belgien coh ägnat mig åt min konst igen. Det är en glädje!”

Vernissage: 12 augusti 14 – 18
Period: 12- 21 augusti