Medlemsbrev nr 8/2023

Utsikt från operahusets tak

Kära konstvän!
Härligt att vara mitt i en sprakande, färggrann höst! Och visst är konstupplevelser ett utmärkt sätt att samla energi och ljusa minnen inför de mörka månaderna? I september månads medlemsbrev finns rykande färska intryck från vår stora konstresa till Oslo tillsammans med information om kommande aktiviteter. Under den gångna månaden har vi mist två medlemmar som, var och en på sitt sätt, bidragit till föreningens verksamhet.

Tiden går fort, sägs det! Ta därför redan nu fram din kalender och boka några viktiga datum:
 Den 3 december visas vinsterna i årets konstlotteri i Galleri Fröja.
 Konstlotteriet med festligheter äger rum den 4 december i Kulturhuset Storbrunn

Vår valberedning har nu inlett sitt viktiga arbete inför årsmötet 2024. Kanske kan du hjälpa till?

Precis hemkomna från Osloresan; I medlemsbrevet finns redan en reseskildring! Vi riktar ett varmt tack till Daniel Werkmäster för hans insats som konstguide! Stort tack också till May Strandberg, Maggan Sjöberg, Marita Vriste, från styrelsen, samt till Britt-Louise Bäckman för väl planerat program och fint värdskap under resan! Tack också till Desirée Boman, Sundbergs buss, för trygg och bekväm transport. Läs mer om en mycket uppskattad resa med många intryck!

”Det där är väl ingen konst” blir namnet på höstens/vinterns konstcirkel, som startar i mitten på oktober.